Главная » 2015 » Лютий » 17 » «Пропозиції щодо покращення якості підготовки та роботи членів виборчих комісій» - ППІ
16:15
«Пропозиції щодо покращення якості підготовки та роботи членів виборчих комісій» - ППІ
Актуальні пропозиції ВГО «ППІ» щодо покращення якості підготовки та роботи членів виборчих комісій в рамках міжнародної конференції «Адміністрування виборів: регіональні виклики та вивчені уроки»

Представники всеукраїнської громадської організації «ПЕРЕДОВІ ПРАВОВІ ІНІЦІАТИВИ» в рамках міжнародної конференції «Адміністрування виборів: регіональні виклики та вивчені уроки» виступили з актуальними пропозиціями щодо покращення якості підготовки та роботи членів виборчих комісій.
У конференції взяли участь директор Міжнародного фонду виборчих систем (IFES) в Україні Девід Енніс, голова ЦВК України Михайло Охендовський, голова ЦВК Грузії Тамар Жванія, голова ЦВК Латвії Арніс Цімдарс, голова ЦВК Румунії Ана Марія Петру, член ЦВК Литви Рокас Стабінгіс, президент Інституту виборчого права Юрій Ключковський, представники Верховної Ради України та громадських організацій.

Під час розгляду теми третьої секції конференції «Навчання членів виборчих комісій» представники ВГО «ППІ» підняли важливі питання якості виборчого процесу, який залежить від роботи виборчих комісій. Як зазначили доповідачі, однією з важливих проблем роботи ВК є незнання законів та відсутність професійних навиків у більшості їх членів. Переважна більшість членів комісій не мають юридичної освіти і відповідного досвіду роботи. Членами виборчих комісій мають бути професіонали, люди з досвідом, які знають законодавство і пройшли відповідні курси підготовки, після закінчення яких вони отримують відповідний документ – сертифікат проходження навчання. Навчання повинне проводитись організаціями, що мають відповідний дозвіл, який видаватиметься Центральною виборчою комісією (ЦВК).

Також представники ВГО «ППІ» підняли досить гострі питання щодо фінансування політичними партіями і кандидатами учасників виборчого процесу. Усі політичні партії виступають проти корупції, підкупу виборців, проте майже всі виплачують заробітну плату членам виборчих комісій, спостерігачам, довіреним особам, агітаторам та працівникам виборчих штабів. На думку представників громадської організації, цю процедуру слід узаконити і внести зміни до закону, аби надати можливість політичним партіям та кандидатам офіційно оплачувати учасників виборчого процесу зі своїх виборчих фондів. При цьому слід скасувати обмеження максимального розміру виборчих фондів, щоб при наданні заробітної плати, оплата праці не оподатковувалися і щоб це не впливало на пільги певної категорії працівників виборчого процесу. В свою чергу, такий підхід дозволить громадянам мати змогу бачити реальні витрати із виборчих фондів політичних партій і кандидатів, скільки і куди витрачено коштів під час виборчої кампанії.

Повний текст доповіді ВГО «ППІ»:

Тема доповіді: «Пропозиції щодо покращення якості підготовки та роботи членів виборчих комісій»
Якість виборчого процесу залежить передусім від роботи виборчих комісій (ВК). Однією з важливих проблем роботи ВК є незнання законів та відсутність професійних навиків у більшості їх членів. Переважна більшість членів комісій не мають юридичної освіти і відповідного досвіду роботи. Для того, щоб працівники ВК змогли успішно справлятись із покладеними на них відповідальністю та складними повноваженнями, їм необхідно пройти відповідне навчання. Проводити такі навчання слід не під час виборчої кампанії, а у міжвиборчий період, з обов’язковим екземануванням.
Членами виборчих комісій мають бути професіонали, люди з досвідом, які знають законодавство і пройшли відповідні курси підготовки, після закінчення яких зазначені особи отримують відповідний документ – сертифікат проходження навчання. Навчання повинне проводитись організаціями, що мають відповідний дозвіл, який видаватиметься Центральною виборчою комісією (ЦВК).
Після проведення жеребкування керівного складу комісій, на керівні посади повинні обиратися особи, які уже мають досвід роботи. Також слід врахувати досвід з останніх виборів, коли задля того, щоб не втрачати квоту керівного складу, при подачі подання на членів ВК, політичні партії усім вписували досвід роботи, в результаті чого на керівні посади призначалися некомпетентні люди. Відповідно, багато людей відмовлялись працювати на керівних посадах, масово проводились заміни, у деяких випадках де-юре були вказані одні, де-факто працювали інші члени комісій і т.д. Тому необхідно удосконалити систему «вибори»: вести базу членів виборчих комісій, щоб автоматично перепровіряти наявність у претендентів на посаду членів ВК досвіду роботи та сертифікатів закінчення спеціальних курсів навчання.
Необхідно змінити систему організації роботи у виборчих комісіях, спростити виборче законодавство. Роботу окружних виборчих комісій (ОВК) під час здачі виборчих протоколів, необхідно організовувати так, щоб не створювались черги біля їх приміщень. Протокол про підсумки виборів на виборчій дільниці (ВД) потрібно спростити: (зменшити кількість колонок, брати п.8, що стосується кількості бюлетенів у кожній скринці, забрати пункт не підлягають врахуванню). Складається враження, що ті, хто подають зміни до законодавства розраховують на те, що дільничні виборчі комісії (ДВК) довозитимуть протоколи із помилками, де на місці виправляють як кому потрібно і до ЦВК надходять зовсім інші дані. Крім того, протоколи слід друкувати одразу з прізвищами кандидатів для економії часу.
Також одним із питань є те, що у членів виборчих комісій офіційно низька заробітна плата. Всі ми знаємо, що члени ВК додатково фінансуються політичними партіями, кандидатами. То чому ж не узаконити цю процедуру і не надати можливість політичними партіям офіційно оплачувати своїх членів виборчих комісій з виборчих фондів.
Усі політичні партії виступають проти корупції, проти підкупу виборців, проте майже усі оплачують заробітну плату членів ВК, спостерігачів, довірених осіб, агітаторів, працівників виборчих штабів та інших учасників виборчого процесу. Згідно статистики, майже 90% коштів виборчих фондів політичних партій та кандидатів витрачаються саме на співпрацю зі ЗМІ. Як тільки у виборчому законодавстві чітко почав регулюватися механізм співпраці суб’єктів виборчого процесу зі ЗМІ, а саме те, що вихід агітаційного матеріалу у ЗМІ може здійснюватись лише після оплати розміщення агітаційного матеріалу з виборчих фондів кандидатів та політичних партій, суб`єкти виборчого процесу, в свою чергу, в рази збільшили розміри своїх виборчих фондів, щоб без перепон вести агітацію в ЗМІ.
Всі, хто займається виборами, знають, що найбільшими витратами у виборчій кампанії, власне, є витрати оплати праці учасників виборчого процесу та працівників виборчих штабів, які на відміну від виборчих фондів, залишаються в тіні. Отже, кандидати, політичні партії платять своїм працівникам «незаконні кошти», що можна вважити підкупом виборців та членів комісій. Наша громадська організація «Передові Правові Ініціативи» виступає з ініціативою - внести зміни до закону, аби надати можливість політичним партіям та кандидатам оплачувати членів виборчих комісій, спостерігачів, довірених осіб, агітаторів, працівників виборчих штабів та інших учасників виборчого процесу з виборчих фондів цих політичних партій та кандидатів. При цьому слід: скасувати обмеження максимального розміру виборчих фондів, щоб при наданні заробітної плати, оплата праці не оподатковувалися і щоб це не впливало на пільги певної категорії працівників виборчого процесу. У такий спосіб працівник буде захищеним і отримає законно зароблені ним кошти. Люди не будуть іти на телебачення і говорити про те, що їх обманули, не заплатили тощо, а громадяни матимуть змогу бачити реальні витрати політичних партій і кандидатів, повну фінансову звітність, скільки і куди витрачено коштів із виборчих фондів.
В Україні 33 516 виборчих дільниць. Якщо брати партію державного рівня, яка матиме представника на кожній ВД (члена та спостерігача), нараховуватиметься більше 67 тисяч працівників. При розрахунках оплати праці на особу в середньому по 500 грн, це буде становити понад 33,5 млн. грн. витрат, і це без урахування працівників штабу, довірених осіб, агітаторів, членів ОВК та ТВК.
Згідно з даними ЦВК на останніх позачергових парламентських виборах політичними партіями, що подолали 5% офіційно, було витрачено на виборчу кампанію:
ВО «Батьківщина» – 109 млн 483 тис. 429 грн
ПП «Опозиційний блок» – 106 млн 396 тис. 169 грн
ПП «Блок Петра Порошенка» 97 млн 347 тис. 782 грн
ПП «Народний Фронт» 93 млн 645 тис. 384грн
ПП «Радикальна партія Олега Ляшка» - 73 млн 228 тис. 723 грн
ПП «Об’єднання «Самопоміч» – 27 млн 342 тис
Можемо зробити висновок, що більше 30% коштів, які витрачаються на виборчу кампанію, є нелегальними. А деякі політичні сили витрачають у декілька разів більшу суму ніж офіційно декларують.
Отже, враховуючи те, що ми постійно говоримо про прозорість та чесність виборів, нам необхідно починати з основ. Вкрай необхідно щоб під час виборів, безпосередньо, у виборчих комісія працювали люди – професіонали, зі знанням закону, з відповідною підготовкою, які пройшли навчання та сертифіковані ЦВК. А також необхідно внести зміни до закону щодо надання можливості політичним партіям та кандидатам офіційно оплачувати учасників виборчого процесу та працівників виборчих штабів.
Просмотров: 1585 | | Рейтинг: 5.0/4
Поділись цим матеріалом у соц.мережах :)


Всего комментариев: 0
avatar